vrijdag 3 april 2020

Komen de klokken?

Pa-sen komt steeds dich-ter-bij. Mis-schien kun-nen we ons voor-be-reiden op de komst van de klok-ken...

IDEE1: Maak een "wel-komst-te-ke-ning" voor de Paashaas of klok-ken.

Dit kan met broer of zus, vraag mama of papa waar het mag.

Dit heb je no-dig:


STAPPEN: - Hier zie hoe je een Paas-klok kunt te-ke-nen. 
- Te-ken een reu-zen-ei en ver-sier het.
- Wie kan een Paas-haas tekenen?

GEBRUIK JE FAN-TA-SIE

IDEE 2: Maak een "Paas-put" of "Paas-nest".
Dit is een oud ge-bruik uit som-mige stre-ken. Kin-de-ren maak-ten een put of nest waar-in de klok-ken hun ei-e-ren kon-den leg-gen.

Vraag mama en papa of het mag, ga dan aan de slag.

Dit heb je nodig:




STAPPEN:
- Kies of je een echte put graaft, of een bak of bas-sin ge-bruikt.
- Om de put te be-kle-den kan je tak-jes, hout-snip-pers, dro ge blaad-jes, gras, stro, hooi en veer-tjes ge-bruiken.
- Hier en-ke-le beelden van nes-ten.
- De-ze zijn nog niet klaar, de bin-nen-kant moet vrij zacht zijn (hooi, mos, gras, veer-tjes) opdat de ei-tjes niet zou-den bre-ken.







Wach-ten nu tot het Pa-sen wordt.
Zag jij al een Paas-haas of een klok vlie-gen?
Ik jam-mer genoeg niet. Mis-schien dit jaar wel!?

IDEE 3: Lach je een bult.


IDEE 3:
- Ga met z'n allen op de vloer, de mat of in het gras lig-gen.
- Ie-der legt zijn hoofd op de buik van iemand an-ders. Je vormt een soort li-chaams-ket-ting.
- Ie-mand ver-telt een mop.... la-chen maar!
LACH-CON-CERT BELEEFD?

PAAS-VA-KAN-TIE:
- Nu is het aan jullie...
- Be-leef je leu-ke zaken?
- Stuur de 2 leukste ac-ti-vi-tei-ten door naar de klas.
- Als het lukt, en de foto's niet te zwaar zijn, zet ik ze op de blog.

Fijne Paasdagen en hopelijk tot snel!